مروری بر بخشی از اخبار مهم دنیای خودرو، در هفته ای که گذشت
 

«مجله ماشین» – در راس خبرهای خودروئی این هفته، شکایت کمپانی خودروسازی هلندی spyker (سهام دار عمده ی saab)، از جنرال موتورز آمریکا بود.
وکلای spyker، از دادگاه، تقاضای 3 میلیارد دلار خسارت کرده اند، که در حال بررسی است. ظاهرا جنرال موتورز با دخالت خود، در عقد قرارداد بین ساب و یک کمپانی چینی اختلال ایجاد کرده، و در نتیجه مانع نجات ساب از ورشکسته گی شده است.
اولین خودروی خبرساز این هفته، آئودی rs5 بود. پیشرانه ی 4.2 لیتری v8، با 450 اسب بخار قدرت، 429 نیوتن متر گشتاور، شتاب اولیه ی 4.5 ثانیه ای، فهرست بلند بالای امکانات رفاهی و ایمنی، و طراحی بسیار زیبا و جذاب این خودرو، باعث شدتا تمام خبرنگاران خودروئی، قیمت 70000 دلاری آن را از یاد برده، و زبان به تحسین آن بگشایند.
دومین خودروی خبرساز این هفته، نسل جدید بی ام و m3 بود. با توجه به اینکه قرار است این خودرو تنها در گونه ی سدان، و با جعبه دنده ی اتوماتیک عرضه شود، باید منتظر ماند و دید که m3 جدید می تواند موفقیت نسل های قبلی خود را تکرار کند یا خیر؟ برای یافتن جواب این سوال، باید تا سال 2014 صبر کرد.
سومین خودروی خبرساز این هفته، نسل جدید هوندا آکورد بود، که طبق ادعای مسئولین کمپانی، از لحاظ میزان مصرف، زیبائی، سیستم های امینی، و امکانات رفاهی، یکی از بهترین های کلاس خود خواهد بود، و قادر است آمار فروش هوندا را افزایش دهد.
نسل جدید نیسان pathfinder، و نسخه ی جدید فیات 500، به خاطر پیشرفت های چشمگیر فنی، به جمع خودروهای خبرساز این هفته پیوستند.

به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، انتشار یک ویدئو از تست آئودی r8 e-tron در پیست نوربرگرینگ، وعده ی مسئولین جاگوار برای رونمائی از نسل جدید f.type در موتور شو پاریس، آماده سازی پورشه پانامرا واگن برای رونمائی در موتورشو پاریس، و برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت های کلاسیک در موزه ی simeone، واقع در ایالات متحده، از دیگر خبرهای مهم خودروئی این هفته به شمار می روند.
با امید پایان یافتن گرفتاری های پی در پی مالی، که سال هاست گریبان گیر کمپانی saab شده است، این خبر را به پایان می بریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1955
بازدید دیروز : 2011
بازدید هفته : 7477
بازدید ماه : 7295
بازدید کل : 470119
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2